Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met het gebruik van cookies op de website gewoon-nieuws.nl. Meer informatie
Mobiel

Strijd tegen mega corporaties

In de afgelopen weken en maanden is er een enorme vooruitgang geboekt in de strijd tegen corrupte mega bedrijven als Monsanto en vele anderen. Dit heeft alles te maken met de toenemende weigering van consumenten om gemanipuleerd voedsel of producten met allerlei onduidelijke toevoegingen te kopen, cash te storten op banken die ons bespioneren of om af te stemmen op propaganda zenders die ons hun gemanipuleerde nieuws door de strot proberen te duwen.

Uiteindelijk zijn we geen om de tuin te leiden consumenten meer maar zijn pure activisten geworden, in die zin dat we niet langer meer doorgaan met toekijken hoe onze voedselvoorziening en vrijheden worden aangetast door samenwerking van corrupte bedrijven met evenzo corrupte overheden. Deze samenwerking is historisch funest voor de ‘hartslag’ van een samenleving die zich laat opslokken door de op geld beluste destructieve psychopaten die momenteel in beide sectoren hoge posities bekleden.

Protesten beginnen vruchten af te werpen

philadelphia kaasWat tot voor kort voor onmogelijk werd gehouden is momenteel toch gaande. Ons activisme begint zijn vruchten af te werpen. Aan het front van de voedselvrijheid hebben we inmiddels gezien dat ‘grote jongens’ als “Kraft” en “Subway” na hevige protesten van ‘activistische’ consumenten een 180 graden draai hebben gemaakt door het verwijderen van giftige stoffen uit hun voedsel. Het besluit van Kraft om synthetische conserveringsmiddelen uit hun zeer populaire “kaas singles” te halen betekent dat deze bedrijven zich realiseren dat, als ze niet inspelen op de wensen van de consumenten, ze snel hun hele klantenbestand gaan verliezen als ze niet beginnen met het verwijderen van het synthetische afval uit hun producten. Nog groter in omvang was de aankondiging van Subway dat zij een rubber chemische stof uit haar brood gaat verwijderen,  amper 24 uur nadat deze kwestie in de media ter sprake was gebracht. En dit is alléén nog maar aan het voedselfront.

Verandering

SubwayDit is het hoe er echte verandering kan worden gemaakt. En dit is het wanneer de échte realiteit via de headlines van websites en kranten over de wereld worden verspreid. 2014 moet uitgeroepen worden als het jaar van de werkelijkheid en tevens als het jaar waarin de consumenten het niet meer pikken dat zij door de voedingsmiddelenindustrie  worden bedonderd door hun productie en verkoop van”vulling” in plaats van “voeding”.

Monsanto

groenten2Ook Monsanto ziet de bui al hangen. Terwijl zij nog steeds op grote schaal bezig zijn met hun verderfelijke genetische manipulatie van gewassen, zien zij wel de weerstand tegen hun producten van zowel boeren en tuinders alsook van de consumenten explosief toenemen. Vandaar dat zij recentelijk naar buiten zijn gekomen met de mededeling dat ze zich gaan specialiseren in het veredelen van gewassen door middel van kruisingstechnieken, met de nadruk op kruising en niet op genetische manipulatie. Niet dat het te verwachten is dat Monsanto het genetisch manipuleren zal gaan verlaten, in ieder geval blijkt hieruit dat zij niet ongevoelig zijn voor de groeiende weerstand tegen hun gemanipuleerde producten. Zoals voor alle bedrijven geldt het ook voor Monsanto dat, als de consument besluit hun gemanipuleerde rotzooi niet meer te kopen, zij noodgedwongen hun productie methode zodanig moeten gaan aanpassen, dat de consument weer vertrouwen krijgt. Wellicht is het bericht van de veredeling  van gewassen een voorbode van hun angst om hun marktaandeel te gaan verliezen.

Macht van de consument

Massale demonstraties in wereldsteden maken op Monsanto geen diepe indruk, en deze zullen hen niet tegenhouden in hun genetisch manipulerende werkwijze. Maar op het moment dat de consument massaal besluit geen gemanipuleerde producten meer te kopen zullen bedrijven als Monsanto in no time hun productiemethode wel moeten gaan aanpassen en sorteert dit méér effect dan met miljoenen mensen de straat op te gaan.


ADVERTENTIE

FACEBOOK

ADVERTENTIE

ADVERTENTIE

ARCHIEF
GEWOON-NIEUWS.NL
INFORMATIE
Heeft u interessant nieuws? Mail het ons!
© 2017 gewoon-nieuws.nl