Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met het gebruik van cookies op de website gewoon-nieuws.nl. Meer informatie
Mobiel

Storing in computersysteem

ING2Afgelopen dinsdag kampte de ING-bank met een storing waardoor urenlang de website en de mobiele app niet werkten, althans dit gaf de website van ING te kennen door een foutmelding. Wanneer de klant een betaling had gedaan kreeg hij een melding dat de transactie niet gelukt was met de boodschap  “probeer het opnieuw”. Omdat er op de juiste wijze was ingelogd en de klant zeker wist dat dat hij niet naar een nepsite van criminelen was omgeleid volgden veel klanten deze instructie op door nogmaals de betalingsopdracht uit te voeren. Wat de klant echter niet wist, en ook niet kon weten was dat ondanks de foutmelding de betalingsopdracht gewoon werd uitgevoerd en van de rekening werd afgeschreven. Zodoende hebben veel rekeninghouders dus meerdere keren dubbel of misschien zelfs wel driedubbel betaald.

Jammer dan!

Toen ze er eenmaal achter kwamen dat er teveel was betaald regende het klachten bij de ING met verzoeken om deze te herstellen. Alleen gaf de ING bank  niet thuis en zei dat de klant zelf verantwoordelijk was voor deze dubbele betalingen en dat ze zelf maar actie moesten ondernemen om het teveel betaalde weer terug te krijgen. „Het is de verantwoordelijkheid van de gebruiker, ook tijdens een storing”, zei ING-woordvoerder Jeroen Baardemans.

ing storing

„Toen ik vertelde dat ik 750 euro kwijt was, kreeg ik van de klantenservice te horen: jammer, maar daar moet je zelf achteraan gaan”, vertelt ene Pascal. „Volgens hen had ik nooit twee keer op verzenden mogen drukken, ook niet toen er ’Probeer het opnieuw’ in mijn scherm verscheen.” Een andere gedupeerde laat weten: „Nu is mijn huur dubbel overgemaakt! Komende week op een houtje bijten.”

Hufterig

Het komt er dus op neer dat de ING rekeninghouders door een fout in het ING computersysteem nu van de welwillendheid van anderen afhankelijk zijn om het teveel betaalde weer terug te krijgen. Het is voor de bank een koud kunstje om deze betalingen weer ongedaan te maken, zonder dat de rekeninghouder ellenlange procedures moet gaan opstarten of misschien zelfs naar de rechter moeten stappen om hun geld weer terug te krijgen. Dit getuigt van een soort hufterigheid die je alléén van bankiers kan verwachten. Bij zo’n bank zou je niet moeten willen bankieren, toch?

De woordvoerder van ING wilde gisteravond niet ingaan op individuele gevallen. „Benadeelden kunnen een officiële klacht indienen, dan kijken we ernaar.”

 

 


  • Femke

    Het wordt met de dag gekker met de banken, zometeen moeten we voor de verliezen opdraaien voor deze snert bank.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Tekenen van big reset?

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • MrJixies .

    TIP!

    1 Haal altijd al het geld van je rekening.

    2 Open een rekening bij een bank waar je niet rood mag/kan staan.

    3 Geef alle bedrijven die automatische incassos gebruiken dit nieuwe rekening nummer.

    4 Aangezien ze het geld niet van je rekening kunnen halen krijg je vanzelf een rekening thuis gestuurt

    5 Spaar alle rekeningen op

    6 Stort aan het einde van de maand het totaal van alle rekeningen op je “normale bankrekening” en betaal de rekeningen.

    Het is wat meer werk. Maar ik weet gelukkig dat de bank geen seconde gebruik maakt van mijn geld!

    Thumb up 0 Thumb down 0

ADVERTENTIE

FACEBOOK

ADVERTENTIE

INTERESSANTE WEBSITES

ADVERTENTIE

ARCHIEF
GEWOON-NIEUWS.NL
INFORMATIE
Heeft u interessant nieuws? Mail het ons!
© 2017 gewoon-nieuws.nl