Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met het gebruik van cookies op de website gewoon-nieuws.nl. Meer informatie
Mobiel

The New York Times

nytDe corporate mainstream media zijn in een rap tempo aan het instorten. Opiniestukken in toonaangevende dagbladen hebben geen invloed meer op het publieke debat als nieuwsbron waar lezers hun informatie uithalen om hun standpunten te kunnen bepalen. Gegevens over de totale staat van  ontreddering waarin de mainstream media thans verkeren komt bij de eigen schrijvers vandaan. Zo vertellen journalisten van de New York Times bijvoorbeeld dat hun opiniestukken momenteel niet meer als relevant worden gezien en dat zij en ook geen invloed meer hebben op de vorming van de publieke opinie.

Dit is een verbazende ommekeer die zich in minder dan vijf jaar heeft voltrokken. Toen werd  een opiniestuk in de New York Times nog met respect en belangstelling gelezen en werd er waarde aan gehecht. De “New York Observer” interviewde onlangs meer dan twee dozijn huidige en voormalige New York Times reporters die vrijwel allemaal unaniem waren in de erkenning dat de ‘Oude Grijze Dame’, zoals de NYT ook wel genoemd wordt, steeds onbeduidender aan het worden is.

Hoofdartikelen zijn saai

De Observer meldt dat de hoofdartikelen door de meeste verslaggevers als grotendeels irrelevant worden ervaren en er is weinig respect voor de redactionele pagina. Een andere bron vertelde de krant dat de hoofdartikelen saai zijn en dat wordt in de journalistieke wereld als een doodzonde gezien. “Ze zijn volledig reflexmatig liberaal, volkomen voorspelbaar, meestal slecht geschreven en totaal ineffectief”, zei een ander. “Ik bedoel, probeer je maar te herinneren wanneer het de laatste keer was dat iedereen het over een hoofdartikel had. Ik kan me er van de laatste tijd maar één herinneren en dat was het gedoe rond die Snowden, maar meestal besteedt niemand meer aandacht aan wat erin staat, terwijl er toch miljoenen dollars aan gespendeerd worden.

Waarheid

Dit is allemaal het gevolg van het feit dat steeds meer mensen zich afkeren van de reguliere media, omdat de redacties zich gewoonlijk inspannen om de waarheid te verdraaien en het publiek te misleiden met het oogmerk om de belangen van de staat en die van de aandeelhouders te dienen. De corporate pers is in blinde paniek omdat zij razendsnel het vermogen verliezen om de werkelijkheid te dicteren en verhalen gestalte te geven. Dit is de reden waarom iemand als Hillary Clinton twee jaar geleden gewaarschuwd heeft dat de mainstream media de informatie oorlog tegen de alternatieve media aan het verliezen zijn.

Weigering om te berichten over échte problemen

In 2012 rapporteerde de New York Times een netto verlies van 85% van de winst als gevolg van een vermindering van de reclame-inkomsten, met als oorzaak een afnemend lezerspubliek. En dan doet de New York Times het nog niet eens zo slecht in vergelijking met andere corporate nieuwsmedia.  In een tijdspanne van 12 maanden verloor MSNBC 45% van de kijkers en CNN verloor in diezelfde periode 48% van de kijkers. De weigering van de mainstream media om het gezag uit te dagen en te berichten over de échte problemen heeft ook geleid tot een hoge mate van wantrouwen in de media onder de bevolking. Uit een Gallup-enquête in 2013 bleek dat nog maar 23% van de Amerikaanse bevolking vertrouwen had in de mainstream media en reguliere TV-nieuwszenders.

Bron: InfoWars.com


ADVERTENTIE

FACEBOOK

ADVERTENTIE

ADVERTENTIE

ARCHIEF
GEWOON-NIEUWS.NL
INFORMATIE
Heeft u interessant nieuws? Mail het ons!
© 2017 gewoon-nieuws.nl