Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met het gebruik van cookies op de website gewoon-nieuws.nl. Meer informatie
Mobiel
060505-N-9079D-025

Air Traffic Control

Andere piloten luisteren mee

Piloten aan boord van een Indiase airliner van Air India, die slechts 25 mijl achter de neergeschoten Maleisische Boeing vloog,  zeggen dat ze de Oekraïense luchtverkeersleiding de opdracht hebben horen geven aan de piloten van vlucht MH17 van Malaysian Airlines om hun koers te wijzigen. Dit gebeurde een aantal minuten vóórdat het vliegtuig getroffen werd door een raket.

Een verslag in de “Times of India” meldt het volgende: “Minuten voor de crash,  die veroorzaakt was door een raketaanval, hoorden de piloten van Air India de Oekraïense controller de opdracht geven aan het Maleisische vliegtuig MH17 dat zij, wat wordt genoemd “een directe route” moesten gaan vliegen. Dit geeft de bemanning permissie om rechtstreeks, in één rechte lijn  te vliegen, in plaats van het volgen van “VOR” of “ADF”bakens op de grond die over het algemeen zigzaggend  verlopen. De Indiase airliner was minder dan 25 mijl verwijderd van MH17 toen het werd neergeschoten. Dit is een vliegafstand van slechts 90 seconden. Toen MH17 van de radar was verdwenen hoorden de piloten van het Indiase toestel dat “Oekraïne ATC” (Air Trafic Control) tevergeefs probeerde contact te maken met de piloten van MH17.

air traffic

Leeg luchtruim Oekraïne

India’s civiele luchtvaartindustrie ontkent dat het Indiase toestel in de regio was toen het incident zich voordeed, hoewel de bijgehouden vluchtgegevens laten zien dat hij daar wel degelijk in de buurt was.

Dit nieuws komt samen de met de beschuldiging van Rusland dat de Oekraïense luchtverkeersleiding aan het knoeien is met de uitkomst van het onderzoek. Volgens rapporten die naar voren zijn gekomen voeren de Oekraïense autoriteiten geheime activiteiten met data-opslag-apparatuur in samenwerking met medewerkers van de Oekraïense luchtverkeersleiding, zowel civiel als militair. Dit alles zonder kennisgeving aan de internationale instanties.

BBC-news meldde: “Vrijwel direct nadat MH17 was neergeschoten, nam de Oekraïense veiligheidsdienst opgenomen gesprekken in beslag van het radiocontact tussen de Oekraïense luchtverkeersleiding en de piloten van MH17”.

Informatie, verkregen uit de opnames kon de juistheid bevestigen van de Russische bewering dat MH17 door tenminste één Oekraïense straaljager op de voet werd gevolgd in de minuten vóór haar crash.

Veelvuldig is de vraag gesteld: “Waarom werden de piloten van vluchtMH17 omgeleid om over Oost Oekraïne te vliegen, terwijl de meeste andere grote luchtvaartmaatschappijen dit luchtruim maanden hebben gemeden?  Uit gegevens blijkt dat tijdens de afgelopen 10 vluchten van MH17 Oost Oekraïne volledig is vermeden.

Bron: InfoWars.com


ADVERTENTIE

FACEBOOK

ADVERTENTIE

ADVERTENTIE

ARCHIEF
GEWOON-NIEUWS.NL
INFORMATIE
Heeft u interessant nieuws? Mail het ons!
© 2017 gewoon-nieuws.nl