Earoptin patches

0
Rate this post

Nee tegen suikerhoudende dranken en calorierijk voedsel

Frisdranken met enkelvoudige suikers verhogen de bloedsuikerspiegel en insuline zeer snel. We noemden al de problemen die samenhangen met een teveel aan insuline, maar we herinneren ons ook dat dit hormoon een pro-inflammatoire werking heeft. Naast suikerhoudende dranken, moeten voedingsmiddelen die zijn geconcentreerd in calorieën en suikers, zoals voedingsmiddelen met een hoge glycemische lading, worden beperkt.

Consumeer voornamelijk groenten, fruit met een lage glycemische index en hele voedingsmiddelen

Met deze indicatie wil de WCRF het belang van het eten van vezelrijk voedsel onder de aandacht brengen. De vezels zijn beschermend tegen vele ziekten, dragen bij tot de goede werking van het spijsverteringsstelsel en vertragen de darmtransit, waardoor de glycemische index van de maaltijd daalt.

Beperk de consumptie van rood vlees en vleesconserven

  1. Eiwit is belangrijk, maar sommige eiwitbronnen, zoals rood vlees of verwerkt en geconserveerd vlees, moeten worden beperkt.
  2. De aanwezigheid van conserveermiddelen in sommige worsten kan schadelijk zijn, maar laten we het recente onderzoek naar de darmmicrobiota dat rood vlees als ongunstig voedingsmiddel aangeeft, niet onderschatten.
  3. Dus beter niet overdrijven (er is een verschil tussen beperken en vermijden!), en andere alternatieve eiwitbronnen zoeken.
  4. Beperk alcoholgebruik

Alcohol wordt door ons lichaam beschouwd als een schadelijke stof waarvoor de WCRF het gebruik ervan niet aanbeveelt. Voor degenen die een goed glas wijn niet willen opgeven, herinneren we u eraan dat de instructies niet meer dan één glas van 120 ml per dag voor vrouwen en twee glazen voor mannen mogen zijn.

Overdrijf niet met zout of zoute voedingsmiddelen

Zout maakt eten lekker, maar in onze westerse voeding krijgen we er iets te veel van binnen. De WHO adviseert om de 5 gram per dag niet te overschrijden, wat overeenkomt met ongeveer 2 gram natrium als we het nog wat kunnen verlagen, zou niet verkeerd zijn. Laten we niet vergeten dat we er al te veel van binnenkrijgen via de dagelijkse consumptie van voedsel.

Krijg alle noodzakelijke voedingsstoffen via voedsel

Ons is altijd verteld dat we gevarieerd en uitgebalanceerd moeten eten. Dit betekent alles en niets. De waarheid is dat we ervoor moeten zorgen dat we alles krijgen wat het lichaam nodig heeft om gezond te blijven en dit is vaak een individuele factor.

  1. overdrijf-niet-met-zout-of-zoute-voedingsmiddelenEr zijn mensen die meer koolhydraten nodig hebben, zoals sporters, sommigen minder, zoals een insulineresistent persoon.
  2. Hetzelfde geldt voor de andere macro- en micronutriënten. Over het algemeen voldoet een gevarieerde voeding aan deze eisen, maar laten we de individuele factor niet onderschatten.
  3. Geef de baby borstvoeding gedurende minimaal 6 maanden

Dit is een voedingstip voor nieuwe moeders. Borstvoeding vermindert het risico op het krijgen van borst- en baarmoederkanker aanzienlijk. Bovendien blijkt het IQ hoger te zijn bij baby’s die minstens 6 maanden borstvoeding hebben gekregen.

Uncategorized